whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-04-20
12:32:00

From miss L
Jag skriver bara lite lätt och i stora drag vad som hände under tiden som saknas... 
 
Ethan pratar med Kayla om vem som följer efter (minotauren) och skynder med att ta ut sin utrustning och tvingar monstret tillbaka där det kom ifrån. Han förklarar också att han och Rachel inte har något ihop. Sedan erkänner Kayla att hon vill lära sig magi och kunna försvara sig själv så de beger sig upp till Ethans rum där han tar fram massvis med böcker om magi och dess historia. Under tiden som de pluggar pratar de och lär känna varandra lite mer och de bestämmer sig för att avsluta lektionen och i stället se på en film, som Kayla själv blir tvingad att trolla fram. Bara att det inte gick som planerat.. Hon letade upp formeln och lyckades få fram rätt film. Men i fel mängd.. 'Sleepy Hollow' ramlade ner över dem i överflöde och Ethan skyndar att få bort alla innan de fick en hjärnskakning. Tillsammans gick de skrattandes ner för trappan för att koka upp lite te och ta lite kakor till filmen, men Kayla råkar tappa ut det kokande vattnet över sig själv och blev buren till badrummet i panik där hon får duscha och låna myskläder av Ethan...
 
"How's it going in there?" Ropade jag innifrån vardagsrummet till Kayla som fortfarande befann sig i badrummet. Det var svårt att ungå den oro som svämmade över inom mig, vetskapen om att det var mitt fel gjorde mig illamående. Tänk om hon skulle få permanenta skador..? Visst. Det var inte svårt att ta bort ärr genom magi, men att trotsa någons öde kunde vara förödande.. I väntan på svar gick jag runt fram och tillbaka på den dyra mattan, mamma skulle inte bli glad om det blev fasta gångmärken där, men jag gav det inte någon större notis. Dock kom jag att tänka på köket, antagligen var det fortfarande vatten där som skulle kunna skada golvet. "I'm in the kitchen!" Ropade jag igen, ovetande om ifall hon hörde vad jag sade.. Med disktrasan i handen satte jag mig ner på alla fyra och började torka upp det uppvärmda vattnet.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: