whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-04-27
20:31:00

S
Mitt leende tonades ner när jag vände på huvudet för att se vad Terry hade hittat för ny under hållning, Samuel.. eller vad han nu hette var en känd fattiglapp, och det verkade som han fått en ny rock. Jag släppte ut ett kort skratt och skakade på huvudet, det är kul att se honom försöka vara något annat än vad han är. Han är väll för ung och naiv för att förstå något sådant som äkta status.
Men så plötsligt stod en blod flicka i dörren, jag insåg att det var hon som flyttat upp en klass förra året. Lauralie Malfoy. Jag tittade roat på henne när hon skällde ut oss och försökte värka duktig med sin lilla ogörelse formel. Men jag blev också irriterad, för skämmer hon ut Terry och Jack skämmer hon ut mig. Även om fler säkert märker Terrys skit jobb så har de i alla fall vettet att hålla käft. Hon gick ifrån oss med högt huvud och det var helt enkelt oacceptabelt, jag skulle precis öppna munnen för en vass komentar men Jack hann före. Men det han sa fångade min uppmärksamhet, hade hon det kanske som jag..?
Precis vid den tanken så uppenbarade sig en svart gestalt vid vår dörr och jag såg upp. Far... Mitt hjärta frös till is och jag kunde inte släppa han med blicken. Men när han sedan skarpt och hårt mötte mina ögon så vek jag flackande undan. Han gick vidare och mitt hjärta började slå igen, den blicken han gett mig sa allt. Jag skulle få lida av konsekvenser för detta.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: