whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-04-30
20:52:18

L
"What the fuck do you think your doing?" Väste jag när hon förflyttade sig till trappan men ramlade. Snabbt for jag fram dit för att finna henne med tårarna rinnandes ner på kinderna. Kanske hade hon någon psykiatrisk störning? frågade jag mig själv, då Janell som hon kallade sig, satt och gungade med händerna mot öronen, i ett desperat behov att stänga något ute. Hur som helst kunde jag dock inte lämna henne där med vakter springandes upp för trappgången hon var placerad i, inte ens jag hade hjärta att göra det. 
 
"Come on.." försökte jag prövande, men när hon inte reagerade tog jag försiktigt tag i henne så hon stod upp på benen så jag kunde svinga upp henne på min axel. "I'm severely sorry, but othervise are you going to get killed, and then what was the point of me to spair your life?" Frågade jag henne med ett snett leende, och lättat kunde jag höra hur Sebastian kom med helikoptern. 
 
Med min ena hand var virad runt hennes ben så hon inte skulle kunna komma loss eller ramla av misstag, greppade jag tag om min tunga metallväska med den andra började ett snöre med en ögla i botten komma nedvirat från helikoptern. Försiktigt stoppade jag i min fot i öglan och virade handen med väskan runt om så att jag inte skulle tappa taget. "Please, be still for a moment.. " mumlade jag till 'Janell' så hon inte skulle försöka komma loss, vilket kunde leda till döden för båda två.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: