whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-04-27
12:53:00

L
En kort kvinna i medelålder tittade in till vår kupol och meddelade oss att vi snart var framme. "We will soon be arriving at hogwarts, so you should put your robes on." strax efter lämnade hon oss för att meddela resten av eleverna. "Did you finally get new ones this year!" Hördes en röst från kupolen mitt emot följt av skratt. Det var svårt för mig att urskilja om det var Terry eller Jack som hade ropat till Simon, men det spelade ingen roll. De var idioter båda två.
 
"What do you even want stupid?" Frågade jag när jag gick in till deras kupol. "It's not like any of you have new ones.." konstaterade jag och pekade med min trollstav över deras kappor. Lätt som en plätt tog jag bort den skyddande trollformeln som hade gjorts för att dölja de trasiga hålen. "It's easy huh? How you can offend someone else by having an old cloak when your's fixed with 'oculus reparo' so your friend wouldn't find out or what? I'm surprised that it even worked. Please, don't be mean to someone who's younger than you, that's low." sade jag och vände sedan raskt på klacken utan att ge någon av dem en sista blick. "Like you're any better than us." Hörde jag dem säga igen, chockad, stannade jag. "You can't even get your parents to stop hit you before you get on the train, and you're not even trying to hide it. What are you after..? Attention? Attention whore." Jack var vass i sin mun, och om det inte vore för tårarna som trängde upp i mina ögon skulle jag vänt mig om och gått tillbaka för att säga något elakt.
 
  
 
"If you two wouldn't have been on the train, I would arrange a duell for you two." Rektorns röst fyllde korridoren och jag vände mig skräckfyllt om för att titta på honom, "Sorry sir.. I'll improve my manners.." mumlade jag skamset. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: