whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-04-01
21:06:25

L
"Vad händer?" chockat spärrade jag upp mina ögon när jag såg hur hans kropp långsamt ramlade ner i vattnet. Hans stackars ögon visade tecken på panik och jag skulle precis springa fram till honom när mitt huvud plötsligt blev väsentligt tyngre än vad det brukade. "Nej... Nej.. NEJNEJNEJ... Vad händer? Jag måste få tag på blommorna...jag..måste...hinn..a...ge..de..m.." Tankarna for genom mitt huvud innan mina ögon rullade bakåt och benen vek sig likt nykokt spaghetti. Utan en chans att försvara mig eller dämpa fallet föll jag och träffades hårt av marken i huvudet så ögonen svartnade. "hjälp.." 
        Blink... Blink.. Försiktigt öppnade jag mina ögon och möttes efter ett tag av en vacker solnedgång. Himlen, som var så fin och färgglad var placerad som ett tak över mig och jag var tvunget att påminna mig om varför jag låg där jag låg så jag inte drömde mig bort och missade min brors födelsedag. Flera timmar hade gått och vad den nya pojken än hade gjort så skulle jag finna honom och få honom att ångra det. Försiktigt satte jag mig upp för att undvika svindel och tog mig för pannan, den ömmande och säkerligen hade en bula börjat växa fram. "Men..?" tänkte jag och stirrade ner på min hand. "Hur bytte jag form igen..?" Jag var chockad över att en förvandling hade kunnat ske utan min vilja, men jag ville inte ödsla mer tid, så när mina fötter stod stadigt på marken igen och jag hade plockat ihop blommorna till Dekoh började jag jogga hemåt igen. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: