whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-04-02
15:46:57

S

Minnesbilder från förr flimrade förbi i mitt huvud. Min mammas hand som klappar mitt huvud och drar en slinga bakom örat, pappas skrockande, farmors ljuva kanel doft, min första tatuering, första kyss, när jag fick min första skateboard av farmor, alla kramar jag någonsin gett, första slagsmålet, när jag ramlade ner för trappan och bröt armen och mitt ena nyckelben....Men sedan så kom ett ljus in över mina stängda ögonlock, det jagade bort bilderna och förde mig tillbaka i medvetandet. Någon skakade om mig, en varm andedräng mot mitt ansikte, doften av vatten och trä. Kylan. Den hade ett isande grepp om mig och jag kände knottren på min hud. Jag kunde känna en gurglande och illampende känsla i magen och strakts efter det så hostade jag ryckigt upp lite vatten som varigt fast i mina lungor. Mina ögon öppnades sakta och först var allt grumligt och det sved som satan men tillslut kunde jag urskilja en liten låga från ett ljus i en lyckta. Det var natt nu, men jag kunde ändå se den främmande mannen som stod lutad över mig. Han hade ett ljus av hopp i ögonen, vilket var underligt tröstande. Men sedan tog smärtan och utmattningen tag i mig och jag hann bara gny lite plågat innan allt blev mörkt igen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: