whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-02-03
16:16:15

From Miss L
 
"Don't care if critics jump in line!" Skrek/sjöng jag när något som liknade ett skrik hördes. "Hello?!" Ropade jag och steg ut ur duschen, en vit handduk fanns näras till hands och jag virade den ett varv runt midjan för att kunna lämna rummet. Antagligen var det bara Lucy som hade glömt något hemma, men lite noggrann som man var kände jag mig tvungen att titta igenom övervåningen av huset med hjälp av magi innan jag kunde gå ned för trappan och följa korridoren bort till hallen där dörren var olåst. Ett djupt vrålande kunde höras utanför och jag direkt kunde jag inse att det var något fel. Där ute, på vår tomt stod en varelse och nosade på marken. Jag kunde känna igen minotauren från när vi studeradegrekisk mytologi i skolan. Jag visste också hur man kunde få bort dem, men grejen var att vi snackade stark magi för att göra något sånt här, att först framkalla en utdöd varelse och sedan få den att bara synas av häxor krävdes en grupp. Men dem hade vi många av här i London. Men för att huvud taget kunna göra något åt det behövde jag ta mig till dörren. Mina fötter förflyttades nu över det svala golvet för att komma till hallen där något hårt träffade mig i magen. Jag hade varit så uppslukad av mobstret på min tomt att jag inte hade upptäckt en människa framför mig, en människa med lila hår... "KAYLA?"
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: