whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-02-03
13:46:00

From Miss S
Jag kännde att mitt hjärta tog en liten pirruet när han värkligen ansträngde sig men nu var jag fast besluten att hålla fast i mina moraler.
"I promise I won't come!!" Ropade jag efter honom med ett flin och skakade på huvudet.
Secunden efter det känndes det som om jag blev attakerad av vrålhungriga lejon och jag var alla des byte.
Alla tjejer hade samlars runt mig och hade frågor som:
"Did he ask you out?!"
"You said no to Ethan Scott?! Are you crazy?!"
"Are you two in a relationship? I saw him drop you off this morning?!" Jag kännde mig helt svimmfärdig och flackade med blicken. Sedan så vreds tjejernas huvuden bakot och cirkeln öppnades och splittrades. En lång blond tjej kom mot mig och kon skulle ha sett ganska bra ut om hon inte hade så mycket smink och.. ja, blottade sig så mycket antar jag man kunde säga det som på ett snällt sätt. Först var jag tacksam över att hon fått de andra att försvinna, men när jag mötte hennes blick så förstog jag hon inte gjort det för att vara snäll och mitt snabba leénde dog.
"If you are seriously thinking about going out with Ethan you can forget it. He's mine. And if you so much as look at him you little freak, I will make your life a living hell." Jag kunde känna hur hon menade varige ord och hennes flammande ilska fick mig att nervöst bita i läppen. Sedan vände hon sig om och hennes blonda hår slog till mig i ansiktet och jag drog chokat efter andan. När jag såg allas stirrande blickar vände jag mig om och kramade skåpsdörren med ett krampigt grepp med handen. Jag tog några djupa andetag för att lugna mig och en sak slog mig då. Hon hade sagt att Ethan var hennes... BETTYDE DET ATT DE VAR IHOPP??!! Det känndes som att jag fick ett slag i magen, varför skulle han ha frågat ut mig då? Var mitt första intryck av honom sant då? Men det kändes inte som att det var det, jag visste att jag hade fått se en glimt av den riktiga Ethan och jag vet att jag hade gillat den. Jag skakade förvirrat på huvudet och beslöt mig för att skjuta undan det till senare, just nu var jag tvungen att fokusera på skolan. Så jag smällde igen skåpet och gick till nästa lektion.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: