whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-01-30
22:38:39

From Miss L
Lektionen började långsamt och den gick tråkigt nog inte att slippa undan. Matte var ett enkelt ämne för mig så när vi hade genomgångar om enkla ekvationer var det bara att sitta och sova, nästan. Om jag skulle får välja skulle jag hellre sitta och jobba i boken för mig själv, men då fick man bara en tillsägelse att man skulle vara närvarande och medverkande under lektionen. Min klass var egentligen inte så knäpp som den verkade vara, nästan alla tjejer låtsades bra dumma i huvudet och svarade fel medvetet endast för uppmärksamhet och för killarnas del spelade de dumma för att verka coola. Inget av det var egentligen roligt eller speciellt coolt, det skulle det nog aldrig vara enligt mig, det blev bara töntigare när alla var medvetna om att de bara spelade, till och med läraren för på alla prov är det okej att vara duktig. Ibland.
Vad är det för fel med att vara smart? Eller vem skulle kunna tro att det var gulligt eller attraktivt att spela dålig? Antagligen tyckte ingen det heller, förutom tjejerna som Rachel som verkade få killar i alla fall..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: