whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-01-30
18:41:49

From Miss L
Träningen var över och hela laget joggade in till omklädesrummet för att få duscha av sig svetten och bli lite varmare. "Everyone, I got a announcement! So.. You're really disappointed about Rachels party, but I didn't tell you out there about my brilliant idea. If we win this Saturday I will throw a party, and if you like the idea... I'll invite Rachel and her friends, just so you can look under her panties!" Det sista sade jag med ett flin och drog av mig kläderna till jublet bland laget, som redan var bland duscharna. "SO.. ARE WE GOING TO WIN THIS GAME OR NOT..?!" ropade jag skrattade tillsammans med resten. Richard hade redan hunnit duscha och hade nästan på sig alla kläder när vi båda kunde känna en brännande känsla i våra vänstra händer. Ett fem centimeter långt sår hade visat sig och jag drog med honom till ett hörn. "We've been marked. There's another witch in town.." mumlade jag och tittade ner ännu en gång på handen där den brännande känslan fortfarande var kvar, medan såret nu hade börjat rinna sakta. En häxa som varit medveten om sina krafter i fem år blev markerad varje gång en ny häxa kom till stan, skärsåret i handen försvann inte föränn man träffat personen som kommit, som ett tecken att man har hittat rätt. Det här "förmågan" som en del kan anse det som kallas ibland att man blir "stadens väktare" eller "stadens arme" och ifall en riktig arme anländer, samlas alla häxor med såret och gör sig berädd för strid. Enda gången en "minderårig" häxa (som inte haft krafterna i mer än fem år) får strida, är om denne är medlem i en cirkel, eller ett coven.
"Who do you think it is..?" Frågade han och jag skakade på huvudet. "We'll just have to wait and see, there are thousands of people arriving here every week.. So I can't really know..." svarade jag tyst.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: