whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-01-30
22:46:35

From Miss S
Jag förberädde pennan för att börja skriva ner det de sa men när jag fick höra vad det var så ryckte jag till. Häxor... Är de serriösa? Jag suckade och började skriva ner det de sa i alla fall, det mesta var ganska nytt och jag kännde bara igen lite grann. Jag beslutade mig direkt för att ta hem boken och studera kapittlet, inte direkt för att jag ville utan för att jag hatade att ligga efter i arbete. Att komma hit till London var verkligen ett mycket större steg än vad jag anat. Jag skakade på huvudet och fokuserade på vad läraren sa som hade tagit över lektionen.
När lektionen var slut så flög alla ut genom dörren och jag blev häpen över hur de hade lyckats, till och med Freddy som hade suttigt här bak var borta.
"Haha! It's incredible how fast they are right?" Sa mr Moore och jag antog att jag hade ett väldigt snopet ansiktsuttryck.
"Yea.." Svarade jag och log lite snett. Jag följde med honom ut ur salen och vi gick längs med korridåren.
"So how does it feel with a new school and a new city?" Frågade han och glansade ner på mig.
"Em.. well it's a big change for me, but I thingk I'm going to like it here." Sa jag och nickade lite för mig själv, för jag höll med om det bara att det kanske inte var hela sanningen.
"Well I will try to help you adjust the best I can." Sa han och log. "Here is my office so i see you on thursday."
"Yea, bye!" Jag vinkade smått och gick sedan ner för trappan, efter det samtalet så blev jag ordentligt uppmuntrad och jag hoppades alla andra lärare skulle vara så.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: