whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-01-30
18:29:00

From Miss S
När vi landat på marken och stannat så tog jag av mig hörlurana så att de hängde runt halsen. Åter igen hörde vi kaptenens röst som medelade att flyget hade gått bra och vi hade anlänt en halvtimme tidigare och han hoppades att vårat besök skulle bli trevligt. Det blir ett väldigt långt besök för min del tänkte jag och sneglade på mamma som pulade med sin proppfyllda handväska. 
Efter en stund så hade vi knökat ut oss ur planet och var på väg in till flygplatsbyggnaden.
"It's going to be fun with a new school and family right? Maby you are going to get some friendes here?" Mamma tittade hoppfullt på mig, hon har alltid varit orolig för mig innom den sociala kretsen. De är för jag gärna håller mig för mig själv både för jag finner det skönt och för att jag inte på något sätt ska råka förvandla någon till en groda. Men för att inte förstöra mammas humör så svarade jag med peppig röst:
"Shure! Maby the kids in London can fit my standards." Sa jag med en skämtfull röst och ett stort leende, jag kunde se hur glad mamma blev av att höra det och över vägde för en stund att kanske åtminstone försöka skaffa en kompis.
Jag visade mitt pass för mannen i båset och gick sedan vidare mot där man hämtade bagaget. Vi hade bara tagit med oss lite kläder och andra småsaker som vi skulle behöva tills våra andra saker kom. De skulle antagligen anlända till senast på fredag. Vi hade inte behöft ta med några möbler eller så för mammas nya sambo är ganska förmögen. Men vi har vissa möbler som vi är ganska fästa vid som hon insisterade på att vi skulle ha med, sedan har vi ju båda böcker och andra personliga saker som man har i ett hus.
Jag tittade på rullbandet som bara snurrade runt och runt men jag kunde inte se min väska, mamma hade redan plockat åt sig sin. Jag suckade och jag kännde hur lite panik började klämma på hjärtat. "Oh my good. This can´t be happening."

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: