whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-07-12
10:38:00

L

Helvete. Det fanns en anledning till att jag slutade hjälpa kvinnor. Inte bara att jag utsatte dem för en stor risk.. De var vårdslösa och hade humörssvängningar. Janell var ett utmärkt exempel på det. Den dummern hade fått för sig att hoppa de sista metrarna utan någon tanke på att hon kunde bryta något eller skada sig, och nu skulle hon säkerligen försöka rymma också. Himla fruntimmer.

När marken närmade sig ännu bestämde jag mig för att också lämna fordonet, endast för att se till att hon inte rymde, men efter att jag landat blev jag uppdragen från huk och tvingades se in i Janells ögon. Väska..? Vilken himla väska snackade hon om? Förhoppningsvis handlade det om något vapen och inte hemlighetsstämplade papper som inte gick att ersättas..

"What fucking bag are you talking about?" frågade jag irriterat och slog bort hennes händer från min krage. Lättad var jag när jag såg Kellan komma från huset för att välkomna mig hem, men känslan försvann lika snabbt som den kom när jag såg hans min.. Jag visste att jag skulle få ett helvete att försöka förklara allting för honom sedan.

Med en nick visade jag åt min kompis att han skulle ta hand om henne och det gjorde han.. På ett intressant sätt. Skrattandes såg jag på hur Janell kämpade innan det dog ut i samband med att hon slapnade av, det var dags att ta hand om det här.

"Okay.." Började jag. "We'll go inside to explain everything to you, but then I'll expect nothing but the same from you, cause if we're going to help you, the truth must be told.." avslutade jag och började gå in till stora entren med väskan i handen, som jag hämtat sekunden innan jag börjat gå.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: