whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-03-22
21:08:38

L
"Andas inte.. Andas inte.. Han har inte sett dig.. Ta det lugnt..." tänkte jag för mig själv med kände mig dock inte mycket lugnad. Ett par sekunder gick utan att någon gjorde ett drag, men när hans blick mötte min hände något jag aldrig känt av innan. Aldrig på tusen år.. I alla fall inte på det här sättet.. En kittlande känsla for igenom mig och framför min näthinna kunde jag se hur ett band påbörjades från mig till honom. Ännu var det bara kort, kanske en halvmeter, och jag hade ingen aning om vad det var. Tänk om han försökte fånga in mig?! Jag gnäggade förskräckt och backade ett par steg och trampade rädd på stället. "Ta det lugnt.. Jag måste hålla mig lugn.. Blomman var hans födelsedagspresent. Jag skulle fånga den.." mina tankar fortsatte och det tog mig ett tag innan jag vågade titta upp igen och placera min blick på den okända mannen. Rädd för vad bandet mellan mig och honom betydde. 
-
S, du får skicka ett sms till mig om min "nya" tanke.. Jag vill inte skriva iden här, men den tillhör ju det vi pratade om skulle hända senare! ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: