whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-03-02
18:36:00

L
"NANANANANANANANANANANANA" Nynnade jag och hjulade lätt på den fuktiga marken. Först kom händerna och sedan landade jag på fötterna igen. Idag kände jag mig glad det kändes som att jag var lyckligast i världen. Dekoh fyllde år idag och jag var ute för att hitta den bästa gåvan. Han berättade för mig att han egentligen inte ville ha något men det var en lögn, han hade letat efter en 'mirsofalie' som han tyckte var jättegod. Han visste att den var jättesällsynt, men det han inte visste var att jag hade en egen liten odling på den plats jag oftast transformerade mig. Så det var dit jag skulle, för att ta med mig flera hem till honom. Blommans egentliga utseende var helt normalt, det liknade en blå ros, så många tog fel när de skulle skaffa fram den, men jag kunde känna igen den på lukten så jag skulle ge min kära bror den bästa present han visste. För att komma till mitt speciella ställe behövde man gå igenom regnskogen och det var den bästa platsen på jorden tyckte jag så det var inga problem. Tyst sjöng jag för mig själv på min mors favoritsång och hoppade framåt, snart  därefter kunde jag äntligen känna den mjuka och blöta mossan under mina bara fötter. Även om jag älskade det uppe i träden älskade jag det lika mycket på marken och jag ville så gärna kunna fläkta mig med hjälp av svansen igen. 
          Ett par minuter senare hade jag kommit fram till min älskade plats där jag nu i lugn och ro kunde transformeras för att äta lite enklare, även jag ville ju ha lite godsaker när jag ändå tagit mig ända hit. 
 

 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: