whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-05-18
20:10:00

L
Vad i hela friden? Vad gjorde Snape här? 
"I'm sorry... Maybe I should come back later..? I.. I didn't know you already had company.. Well.. Miss Bellcrow said you wanted to see me..." nervöst försökte jag förklara mig och komma ur den pinsamma situationen, innan jag reagerade på vad rektorn verkligen hade sagt. 
"Wait?" Frågade jag då förvirrat..
"So I did not interrupt your conversation?" fortsatte jag med öppen mun och försökte desperat möta snapes blick. Visste han vad det här handlade om?  
"No. No of course not." svarade mr. Snape. 
"I asked for you to come, and here you are. Wonderful." log han falskt och jag besvarade det snabbt men försiktigt.
"Probably do you wonder why you're both here at the same time, and I just told my son what a disgrace he is..." Med en vass röst och arg blick vände han sig mot sin son menande och fortsatte.
"...While you.." Han vände sig mot mig med sitt falska leende. 
"...You're absolutely wonderful! Grate grades, an impeccable family and you are cute.. You've never done anything to embarrass the school or me, so hopefully I wanted, you to help me and Eugene, - you will - help us to repare his reputation before the ministry will come?!" med en vänlig men bestämd röst mötte han min blick och jag kunde inte göra något annat än att gapa. EUGENE?? Hette Snape egentligen Eugene

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: