whenthewordsarewritten.blogg.se

2013-05-08
20:43:00

S
Vagnen stannade och jag kastade en blick på mitt gäng innan jag klev av, när jag kom ut så klistrades många blickar på mig men jag var van och ignorerade dem. Jag snurrade runt och gjorde mig redo för att få mina väskor att flyga ner, men då såg jag att de låg under de andras. "Hey! Hurry and get your stuff." Ropade jag på de andra och Adam var först då hans låg överst, sedan så fixade Ronald och Kent sina. Efter det så kunde jag äntligen få ner mitt, när de väl svävade lite över markytan så öppnade jag Black's bur och hans svarta fjädrar skimrade till när han flög och satte sig på min axel. Han kuttrade nöjt och ruskade på sig lite, jag log åt honom och vände mig om och började följa efter de andra. Men när jag fick syn på Adam med Laurelie så saktade jag in mina steg, varför pratade han med henne? Han brukar nästan aldrig prata med tjejer, och när han väl gör det så är det oftast inte med romantiska tankar. Vad ville han henne då, för skolan har ju inte riktigt börjat en så de kan inte va om läxor eller så..?
Jag kom fram till dem och la handen på hans axel. "Are you coming?" Frågade jag och ignorerade Laurelie men var högt medveten om hennes närvaro då hon omgavs av en ljuv doft, men jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: