whenthewordsarewritten.blogg.se

2014-02-21
22:38:13

L
"Dad.." Frågade jag blygt. 
"How are you planning on saving him?" Det dröjde ett tag innan jag fick ett svar och då hade min far redan påbörjat sin medicinska genomgång. Han mumlade några otydliga saker för sig själv innan han tittade upp och ryggade tiill. Han verkade förvånad över att se mig här. 
"Don't look surprised dad. I want..... No - I need to know if he's going to be alright. If I am right, about our bound, I need to know if he's going to survive." jag var rädd. För att få ett nej. Aldrig hade jag hört talas om någon som finner sin livskamrat utanför denna värld. Jag visste inte ens att det fanns en annan värld, men han.. Han var annorlunda och jag visste att han kom utifrån. På något vis. Dessutom hade jag sett vad ett liv utan kärlek gjorde till de djur och människor utan sin livspartner. De var vilsna, försvunna bortom räddning. 
"He'll be just fine. But we will have to take this conversation somewhere else, in quiet. 'Cause he's awakening." Med rädsla tittade jag ner på bädden, där något precis började röra på sig. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: