whenthewordsarewritten.blogg.se

2014-06-22
15:10:08

L
   Med en låg duckning kunde jag undvika ett av de 'slag' som motståndaren måttade in. Hennes fråga gjorde mig lite ställd.. Hur skulle vi egentligen klara av det här? Senaste gången jag var här slutade det inte bra.. 
   "Well.."  mumlade jag och flyttade på mig så att vi stod enade igen. "I believe we have to fight and disassemble all its parts.. And it -" jag pausade för ännu en blockering av maskinens attack "-will not be a piece of cake". 
   På baksidan av trämanicken fanns en lucka som man behövde ha tillgång till för att kunna klara rummet. Genom att öppna luckan och dra av någon av sladdarna dödade man roboten, det fanns bara en hake... 
Min puls ökade och jag sattes ur spel en sekund när mitt minne kom tillbaka. Det fanns en bomb.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: