whenthewordsarewritten.blogg.se

2014-06-22
12:29:02

L
   Det tog mig ett antal sekunder att skanna av rummet och snabbt analysera våra möjligheter. Det fanns inte så många och vår bästa chans skulle antagligen vara att samarbeta. Dock var det ingenting som Janell väntade på, utan hon beslöt sig för att påbörja rummet utan min hjälp. Tävlingsinriktad som jag var kunde jag inte låta mig själv hamla efter, även i en situation som denna. 
   "you know, we would stand a better chance at this if we cooperated.." Mumlade jag i hennes öra när jag kom fram och sedan ställde jag mig med min rygg mot hennes. På väg mot oss i denna stund var maskiner, gjorda av trä med full kroppslig mekanism. Deras fart accelererade och med den del av maskinen som skulle representera armen restes och slungades emot oss. Med ens kunde jag höra min egen röst. 
   "Duck Janell. Duck!" 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: