whenthewordsarewritten.blogg.se

2014-06-26
15:06:00

S
Jag blev matad en söt och lite klibbig vätska och när jag hade svalt den så spred sig en värme genom kroppen, sedan jag kände hur smärtan avtog och hur mina muskler började slappna av lite. En lättad suck lämnade mina läppar och jag blev medveten om två röster "... have to take this conversation somewhere else, in quiet. 'Cause he's awakening." hörde jag och jag öppnade sakta mina ögon och tog några lugna andetag. Jag var fortfarande öm och lite mörbultad men det var inget som jag inte kunde stå ut med så jag reste mig på ena arm bågen och vände mig i mot rösterna. En bredaxlad man med brunt hår och skäggstubb satt på pallen bredvid mig och bakom honom stod en nästan dockliknande tjej med rosa hår i stora lockar. Jag såg mig omkring i rummet men mörka träväggar och tjocka balkar i taket. Det var varmt och skönt och hade en väldigt hemtrevlig känsla och jag kände hur jag tinade upp helt och hållet. Lite fel kändes det att jag bara låg där i deras hem och lite pinsamt var det när jag inte hade en aning om vad i hela friden det var som höll på att hända. Jag reste mig helt i sittande ställning med en grimas, jag hade nog fina blåmärken över hela kroppen. "Um... Hi, who are you? And do you know where I am?" frågade jag lite osäkert och tittade lite i mellan dem och lade min blick sedan i mannens. "I´m Patso and this is my doughter Nilah and you are in our home in the Merrso comunity, near the Juskoi river in summer land." sa han med ett vänligt leende men jag tittade på honom som om han vore galen. "I´m sorry Sir? Where did you say?" han kastade en blick på sin dotter och såg sedan lite undrande på mig. "Who are you then and where are you from?" frågade han och jag blinkade lite förvirrat. "Um, I´m Trevon Daniels and I´m from LA?" sa jag lite osäkert för jag gissade att de skulle förstå lika mycket utav det jag sa som jag gjorde utav det de sagt.
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: