whenthewordsarewritten.blogg.se

2014-11-10
21:47:28

L
   Med uniformen och resten fixat började jag dra mig mot matsalen där i princip hela borden var fullsatta. Jag borde egentligen inte ha blivit chockad eftersom jag var medveten om att jag var sen, dock så fick jag en liten ångest när jag såg att den enda lediga platsen var bredvid Ludvig Grindschnagen, en kille i klassen ovanför mig som hade seriösa problem med att avgöra vad som är acceptabelt att göra mot en främling och inte. Det var antingen det eller en plats inte så långt ifrån Snape. I alla fall av hundra skulle jag välja Grindschnagen
   "Hi there, love" Sade han och vinkade med ögonbrynet samtidigt som han placerade sin hand på min axel i en handling han själv antagligen skulle beskriva som 'förförande'. Egentligen var den endast obehaglig. Med en rysning drog jag mig instinktivt lite längre ifrån honom. Som tur var var det inte lång tid kvar av denna middag. 
   Så fort Rektor Snape hållt i sitt tal reste jag mig upp för att börja lämna salen, det var inte precis trafikstockning på grund av att de flesta andra elever satt kvar eftersom det var nu efterrätten i sin regel kom. Dock hade jag inte hjärta att äta något så sött i alla fall, det var inte värt konsekvenserna som skulle tillkomma om mor märkte att jag gått upp i vikt nästa gång vi sågs. Jag hann dock inte komma så långt utanför matsalen innan jag krockade in i någon. 
   "I'm so sorry! Are you alright?"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: