whenthewordsarewritten.blogg.se

2014-11-10
21:25:00

S
När jag klev in i mitt och Adams rum så var han där och stod framför spegeln och rättade till sin slips med hela uniformen på sig redan. "Hey, there you are. I whas wondering where you´d gone." Sa han med en frånvarande röst då koncentrationen var på slipsen. "I whas working out earlier so I had to take a shower." svarade jag och drog hastigt på mig kalsonger och torkade igenom håret innan jag slängde ifrån mig handduken på min stol. "Nice." Svarade han kort och kollade tillslut på mig när han var klar. "Did you have a god time playing?" Frågade jag och stoppade ner skjortan lite förhastat i de svarta byxorna och tog på mitt svarta skärp. "Yeah, I did, a really good time. You should be proud of me you know. I actually hung out with Lauralie, did you know she could play the piano and sing. She is just amazing." sa han och jag stannade upp och kollade på hans glada ansikte. Jösses, vad skulle jag säga till honom? Vad bra för du kommer se henne väldigt mycket nu för hon är min alldeles egna barnvakt?
"That´s great man! You´re in the game now make shoure you winn." Sa jag och blinkade med ena ögat och log. Han skrattade glatt och lite generat och jag skakade roat på huvudet. Det kanske inte är så dumt det hela, jag kan kanske hjälpa min polare att få tjejen han gillar? Jag tog på mig kavajen utan att knäppa den och knöt slipsen lite slarvigt men sket i resten av utstyrseln. "Let´s go." Sa jag och la armen om hans axel medans vi började gå mot matan. Jag tar upp det med honom senare.
Matsalen var nästan fylld men längst ner vid Shadowsnakes bord så satt vårat gäng med två lediga platser sparade, vi gick dit och satte oss och hälsade på alla. Borden var lite extra fint dukade och jag kände att jag var hungrig nu efter att ha tränat.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: